banner

banner

Tuesday, 20 March 2012

TaHap FoBiA aQ

nie cerita dalam kelas dakwah lagi.. (minat betul aq ngan subjek ni) aq balajar tntg akhlah nabi,sahabat,tabi'in dan para auliya'... kelas kali nie berlainan dengan kelas sebelum cara pengajarannya..(lecture suka bwa pembaharuan :-) ) kali nie lect minta pelajar kehadapan untuk berkongsi kisah para akhlak nabi,sahabat,tabi'in dan auliya... setiap bahagian tampil 2 orang pelajar seorang lelaki dan seorang perempuan kecuali kisah para auliya'.
aku berpesan kat diri aq " aq msti kehadapan gak tuk berkongsi ap yang aq tau." aku niat nak kongsi kisah Rasulullah memberi makan kpd orang yahudi. tapi aq bagi peluang kat orang len dulu lah. pastu bab akhlak sahabat aq nak kongsi kisah abu bakar. tapi aq bagi peluang kat orang len dulu lah.bab tabi'in aq nak kongsi kisah kecintaan uwais kepada nabi. tapi aq keliru uwais al-qarni ni tabi'in ka sahabat. maklumla dah lama xrujuk buku para sahabat. habis.. tinggal kisah para auliya' ja yang belum ada orang tampil. aku cadangnya nak kongsi kisah wali Allah rabiatul adawiyah. tapi aku tunggu lagi takut ada orang yang nak ke depan.
tunggu punya tunggu xdak. aq pun gi lah ke depan berkongsi kisah yang aq sebutkan tadi.
ap yang aq terkejut.. aku xtakut lansung waktu kat depan 2.. mungkin lah rasa malu 2 ad tapi Alhamdulillah xmacam dulu-dulu.
yang aq nak sampaikan kat sini.. kalau kita takut dengan sesuatu benda tu kita harus menghadapinya. bukan melarikan diri.

2 comments:

  1. untungla kn budak pandai..hehehehehe:)

    ReplyDelete
  2. ngade2 awak ni.. xyah la nak perli sangat kot...

    ReplyDelete