banner

banner

Sunday 16 September 2012

kedatangan yang tak dijangka

saat kita bersantai bersam keluarga, akak membaca majalah.. abang melayari internet.. adik bermain diruang tamu .. ayah dan ibu menonton television. terdengar ketukan dipintu, lafaz Assalamuaikum turut juga kedengaran...

lafaz salam disambut ayah, sambil menuju ke pintu... beberapa saat selepas itu, pintu dibuka. kelihatan seorang yang amat tampan wajahnya. yang tidak pernah kelihatan sebelum ini. lalu memperkenalkan dirinya sebagai Muhammad, Rasulullah S.A.W

apakah waktu itu barulah si ayah mencapai kopiah putih meletak dikepala. ibu berlari menurunkan gambar-gambar didinding menggantikan dengan kalimah Allah dan potongan ayat suci Al-quran. abang yang sedang melayari internet terus memainkan ceramah dari ulama', akak yang sedang membaca majalah mencapai tudung dan terkial-kial mengeluarkan mashaf Al-Quran yang sudah tebal debunya dari almari.. 

apakah perasaan jika itu yang dilihat oleh junjungan besar kita? tidakkah ada sedikit perasan malu dalam diri kita? bibir kita menuturkan perasaan kasih kepada Rasul mulia, sedangkan perlakuan kita tidak seiring dengan pengakuan kita.

sahabat-sahabat..

renungkanlah cara hidup kita hari ini..

anak-anak muda tergilakan korea... siang malam asyik dengan drama dan filem dari sana.. menjamu mata dengan perkara maksiat... sedarlah..

perkara ini semua yang akan menghumban kita ke dalam neraka.. 

mari kita sama-sama kembali ke jalan yang benar.. yang berlandaskan syariat Allah..


No comments:

Post a Comment